به سامانه فروش آنلاین خدمات گردشگری کیش خوش آمدید # رزرو ویژه تمامی کشتی های تفریحی کیش # آخرین به روز رسانی سایت ۱۴۰۳/۲/۲۹
img
img
blog

۱۴۰۱/۱۲/۳

فرودگاه بین المللی جزیره کیش

فرودگاه بین المللی کیش

جزیره کیش یکی از زیباترین و اصلی‌ترین مقاصد گردشگری در ایران است. بعضی برای تفریح و برخی دیگر، به قصد کار و تجارت راهی کیش می‌شوند. به همین جهت این جزیره در سال1349 توسط هیئت های کارشناسی ایران و آمریکا مورد بازدید قرار گرفت و به عنوان یک مرکز توریستی بین المللی انتخاب شد و در سال 1352 روستایی به نام ماشه در شمال شرقی کیش برای ساخت فرودگاهی مجهز در این جزیره انتخاب شد. و این فرودگاه با فرود اولین هواپیمای مسافربری کنکورد در هفتم آبان ماه سال1356 به طور رسمی افتتاح شد. در سال 1373 با مجهز کردن باند فرودگاه کیش به چراغ های مخصوص پرواز در شب، پروازهای شبانه به برنامه پروازهای این فرودگاه اضافه شد. فرودگاه بین المللی جزیره کیش یکی از پیشرفته ترین و کارآمدترین و از پر رفت و آمدترین فرودگاه‌ های کشور است. و به عنوان سومین فرودگاه پر ترافیک ایران می باشد و به همین دلیل همه روزه میزبان گردشگران داخلی و خارجی بسیاری است.

اگر شما هم قصد سفر با هواپیما به جزیره کیش را دارید در این مطلب با هشتگ 724 همراه باشید تا درباره فرودگاه کیش و امکانات آن بیشتر بدانید. اگر هرگونه سوالی در مورد فرودگاه کیش، بلیط کیش یا اطلاعات پرواز کیش دارید، فقط کافی است با پشتیبانی 24 ساعت هشتگ 724 در تماس باشید.

 

 

مشخصات فرودگاه بین المللی کیش

فرودگاه بین المللی کیش تحت مالکیت سازمان منطقه آزاد کیش در غرب استان هرمزگان و شمال شرقی جزیره کیش واقع شده است. این فرودگاه 9 کیلومتر مربع مساحت دارد و در ارتفاع 31 متری از سطح دریا بنا شده است. فرودگاه بین المللی کیش دارای تجهیزاتی نظیر VOR،NDB،RADAR،RCAG،DME است. فرودگاه بین المللی کیش به دو باند موازی مجهز است که طول هر باند 3650 متر و با پهنای 45 متر است. فرودگاه کیش دارای چهار ترمینال زیبا و مجزا برای پروازهای داخلی و خارجی دارد. فرودگاه کیش دارای دو ترمینال مجزا با مساحت 9500 مترمربع برای پروازهای داخلی و دو ترمینال با مساحت 4000 مترمربع برای پروازهای خارجی می باشد. ترمینال شماره یک برای پروازهای خروجی و ترمینال شماره دو برای پروازهای ورودی استفاده می‌شود. سالن CIP این فرودگاه نیز مساحتی برابر با 500 متر مربع دارد. 200,000 متر مربع مساحت نیز به پارکینگ هواپیماها اختصاص یافته است و این فرودگاه همچنین دارای اداره آتش نشانی و نجات فرودگاهی می باشد. دارای 14  مسیر تاکسی و بیش از 700 دستگاه تاکسی در فرودگاه کیش مستقر بوده علاوه بر تاکسی‌ها، در ترمینال ورودی پروازهای داخلی، یک دفتر اجاره خودرو هم وجود دارد.

 

 

امکانات رفاهی فرودگاه بین المللی کیش

فرودگاه کیش از امکانات پیشرفته و متنوع رفاهی بهرمند است، که از جمله امکانات رفاهی فرودگاه بین المللی کیش می‌توان به خدمات حمل و نقل، سه پارکینگ، رستوران، کافی شاپ، خدمات حمل و بسته‌بندی بار، اورژانس و خدمات پزشکی، آمبولانس، اداره آتش نشانی، خدمات پستی، 11 عدد دستگاه خودپرداز، خدمات بانکی و صرافی، فروشگاه‌های مخصوص خرید سوغات، اینترنت پرسرعت، ارائه سیمکارت به مسافران خارجی، دفاتر شرکت های هوایی، دفاتر فروش بلیط و رزرو هتل، راهنمای مسافر، غرفه امانات بار، جایگاه تشریفات اختصاصی، بخش اشیا گمشده، خدمات سی آی پی، خدمات لیموزین، خدمات ویژه پاویون، خدمات برگزاری جلسات و همچنین برای حمل حیوانات خانگی باید از سازمان دامپزشکی مجوز دریافت شود و با رعایت تشریفات گمرکی مجاز به بردن حیوانات همراه خود خواهید بود.

 

 

جایگاه تشریفات اختصاصی فرودگاه بین المللی کیش

یکی از امکانات خاص‌ و لوکس فرودگاه کیش جایگاه تشریفات اختصاصی آن است. جایگاهVIP/CIP  مسافران می‌توانند قبل از ورودشان به فرودگاه، برای استفاده از امکانات جایگاه تشریفات هماهنگی‌های لازم را انجام بدهند. می‌توانید دقیقا از پای پله‌های هواپیما سوار ماشین ویژه شده و مستقیما به جایگاه بروید و از گیت‌های مخصوص مستقر در جایگاه تشریفات استفاده کنید.

کارمندان جایگاه تشریفات تمامی امور ترافیکی فرودگاه مانند دریافت کارت پرواز یا تحویل وسیله‌ها را انجام می دهند.

برای هماهنگی و رزرو جایگاه تشریفات اختصاصی فرودگاه کیش

شماره تماس ثابت: 07644440030

شماره تماس همراه مدیر داخلی جایگاه تشریفات اختصاصی: 09037371404

 

 

 پارکینگ فرودگاه بین المللی کیش

فرودگاه کیش مجهز به سه پارکینگ عمومی بزرگ می باشد.

پارکینگ شماره یک با مساحت پنج هزار متر مربع  با ظرفیت 134 خودرو و مجهز به سایه‌بان و کارواش روبه‌روی برج مراقبت پرواز و ترمینال پروازهای داخلی قرار دارد.

پارکینگ شماره دو با مساحت شش هزار متر مربع با ظرفیت 250  خودرو در کنار پایگاه پلیس فرودگاه است.

پارکینگ شماره سه با مساحت سه هزار متر مربع وبا ظرفیت  100 خودرو و در کنار ایستگاه پلیس فرودگاه است.

 

 

اطلاعات تماس فرودگاه بین المللی کیش

 کد یاتا:  KIH

کد ایکائو: OIBK

اطلاعات پرواز: 199

مرکز تلفن: 07644443300 07644443200

تلفن دفتر مدیر کل فرودگاه کیش: 07644443300  

نمابر (فکس) دفتر مدیر کل: 07644443329

کدپستی فرودگاه کیش: 7941963355

 

شرکت های هواپیمایی و پروازهای فرودگاه بین المللی کیش

جزیره کیش به عنوان مهم ترین قطب گردشگری در ایران شناخته شده است. از همین رو هر ساله مسافران زیادی با خرید بلیط هواپیما کیش به این جزیره سفر می کنند سال های اخیر، سفر به جزیره کیش رو به افزایش بوده و از همین رو، فرودگاه کیش به عنوان سومین فرودگاه پر رفت و آمد در ایران بعد از مهرآباد تهران ومشهد همچنین در سطح بین المللی بعد از فرودگاه امام خمینی شناخته می شود. این فرودگاه برای چندین شرکت هواپیمایی دومین قطب به شمار می رود، مانند هواپیمایی آتا، هواپیمایی ایران ایر، اترک، کاسپین، سپهران، آسمان، هواپیمایی عراق، کارون، کیش ایر، معراج، تابان، ماهان، زاگرس و قشم ایر اشاره کرد و شرکت‌ های هواپیمایی فعال خارجی در این فرودگاه فعالیت دارند. فرودگاه کیش همه روزه از 6 صبح تا 12 شب پذیرای مسافر از جای جای جهان است و از لحاظ رتبه کیفی در رده بالایی قرار دارد و از مهم‌ترین فرودگاه‌های مسافربری کشور است.

 

 

مقاصد پروازی فرودگاه بین المللی کیش

روزانه در این فرودگاه بالغ به 59 پرواز انجام میشود. فرودگاه کیش به 22 مقصد داخلی که مقاصد اصلی پروازهای داخلی کیش شامل تهران، اصفهان، تبریز، اهواز، شیراز، کرمان، مشهد، یزد، بوشهر، بندرعباس، همدان، ساری، کرمانشاه، رشت، جم، عسلویه، ارومیه، سنندج، کاشان و قم هستند و دو مقصد خارجی پرواز دارد مقاصد اصلی پروازهای خارجی هم دبی و مسقط (پایتخت عمان) هستند که به صورت مستقیم از کیش پرواز دارند.

دسترسی به جزیره کیش به دلیل قرارگیری در جنوب کشور و میان آب‌های خلیج فارس بسیار دشوار است، 

بهترین راه برای دسترسی به جزیره زیبا کیش با هواپیما است. بلیط هواپیما کیش به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص و خوش آب و هوا بودن جزیره کیش جزو پرفروش‌ترین بلیط ها می باشد. خرید بلیط هواپیما جزیره کیش و سفر به این جزیره زیبا، آغاز یک ماجراجویی شگفت انگیزه است.

هشتگ 724 به عنوان سایتی مطمئن، بهترین قیمت بلیط هواپیما جزیره کیش را از ایرلاین‌های مختلف را به صورت آنلاین ارائه کرده و در اختیار مسافران می‌گذارد البته اگر دوست دارید که در خلوتی و با هزینه‌ای کم به جزیره کیش سفر کنید، فصل تابستان، زمان خوبی برای خرید بلیط هواپیما کیش است.

 

 

آدرس فرودگاه بین المللی کیش

هرمزگان، جزیره کیش، فرودگاه بین‌المللی کیش

تعداد نظرات 0

نوشتن نظر برای این پست