به سامانه فروش آنلاین خدمات گردشگری کیش خوش آمدید # رزرو ویژه تمامی کشتی های تفریحی کیش # آخرین به روز رسانی سایت ۱۴۰۳/۲/۲۹
img
img
blog

۱۴۰۰/۱۲/۲۱

نوروز 1401 در کیش - بخش دوم

روز دوم | بازدید از جاهای دیدنی

سفر به جزیره هندورابی


خب اگر به‌دنبال تجربه‌های متنوع در سفر خود هستید، ما به شما جزیره هندورابی را پیشنهاد می‌کنیم. هندورابی نام جزیره‌ای کوچک، مسطح و مرجانی است. این جزیره در نزدیکی جزیره کیش قرار دارد. به همین خاطر بسیاری از قایق‌های موتوری، شما را سریعاً به آنجا می‌رسانند. در فصل بهار، سواحل این جزیره به مکانی بهشتی تبدیل می‌شوند. علاوه بر مناظر طبیعی خیره‌کننده و زیبا، لاک‌پشت‌ها نیز برای تخم‌گذاری به سواحل این جزیره می‌آیند. تماشای دسته بزرگی از لاک‌پشت‌ها می‌تواند خاطره‌ای فراموش نشدنی در سفر شما باشد. شما می‌توانید برای گشت‌وگذار در طبیعت، ماهگیری یا لذت‌بردن از آرامشی محض، به جزیره هندورابی بروید.

درخت سبز کیش


درخت سبز کیش یکی از جاهای دیدنی این جزیره محسوب می‌شود. درخت سبز یا درخت انجیر معابد، در بخش شمالی جزیره قرار دارد. این گونه از درخت بیشتر در دره پرتغالی‌ها دیده می‌شود؛ اما قدیمی‌ترین درخت انجیر این جزیره، با قدمت 600 سال، در مجموعه درخت سبز کیش قرار دارد. ظاهر درخت سبز کیش بسیار عجیب است. وقتی نگاهش می‌کنی انگار که ده‌ها درخت جوان و کوچک در هم تنیده باشند. این درخت در یک پارک زیبا و بزرگ قرار دارد و می‌توانید ساعت‌ها به رایگان از زیبایی آن لذت ببرید.

روستای کهن باغو



کیش تاریخ منحصر‌به‌فرد خود را دارد. با وجود آنکه این جزیره امروز یکی از مناطق مدرن ایران به حساب می‌آید؛ اما هنوز بخش تاریخی خود را حفظ کرده است. در سفر خود به کیش برای ایجاد تنوع، می‌توانید از بخش تاریخی و محلی آن نیز دیدن کنیدروستای باغو نام یکی از همین بخش‌های محلی و تاریخی است که در نزدیکی کشتی یونانی قرار دارد. بازدید از این روستا برای عموم مردم آزاد است. گفتنی است با وجود این حجم از پیشرفت در جزیره، مردم روستا هنوز هم به دامداری سنتی مشغول هستند. خانه‌های روستای باغو کاهگلی هستند و معماری بسیار دیدنی دارند. با بازدید از این روستا، خاطره‌ای فراموش‌نشدنی از کیش گردی در نوروز خواهید داشت.

پارک دلفین


یکی از قدیمی‌ترین و البته مهم‌ترین جاهای دیدنی کیش، پارک دلفین آن است. اگر قصد دارید سفری خاطره‌انگیز و فراموش‌نشدنی را تجربه کنید؛ حتماً باید سری به پارک دلفین‌ها بزنید. پارک دلفین‌ها از گذشته پرطرف‌دار بوده و به‌نوعی به نماد این جزیره تبدیل شده است. در این پارک، دلفین‌ها، این حیوانات باهوش و شیرین، ساعت‌ها شما را سرگرم خواهند کرد. تماشای اینکه یک گونه آبزی می‌تواند این‌قدر باهوش و آموزش‌پذیر باشد، بسیار لذت‌بخش خواهد بود. در حقیقت برای تکمیل کیش گردی در نوروز، حتماً باید سری به پارک دلفین ها بزنید.

شهر زیرزمینی کاریز


کاریز یک کلمه عربی است و «قنات» معنا می‌دهد. آب خلیج‌فارس شور است و قابلیت شرب ندارد؛ اما کیش یک جزیره مرجانی است و جالب است بدانید زمانی که آب از بین مرجان عبور کند، نمک خود را از دست می‌دهد و شیرین می‌شود. کاریز یک شبکه زیرزمینی بزرگ محسوب می‌شود. این شبکه آب‌رسانی بزرگ، حدود 10هزار متر مربع وسعت دارد. امروزه شهر زیر زمینی کاریز به یک جاذبه گردشگری تبدیل شده است و هنوز کاربرد آب‌رسانی دارد. کاریز چندین متر زیر زمین واقع شده است.


اگر در ایام نوروز، آفتاب مستقیم روز کمی شما را آزار می‌دهد، می‌توانید از کاریز بازدید کنید. زمانی که وارد کاریز می‌شوید، هوا چند درجه خنک می‌شود و از بوی آب لذت می‌برید. در تمام مسیر بازدید، قنات آب از کنار شما عبور می‌کند. اگر به دیواره‌های کاریز نگاه کنید، فسیل‌هایی متعلق به هزاران سال پیش را مشاهده خواهید کرد. با توجه به تمامی این اوصاف، کاریز گزینه مناسبی برای کیش گردی در نوروز محسوب می‌شود.

آب‌انبار دو گنبد و پنج بادگیر


آب‌انبار دو گنبد و پنج بادگیر یکی دیگر از جاهای دیدنی کیش است. این آب‌انبار معماری بسیار زیبایی دارد و شما را به یاد آب‌انبارهای یزد می‌اندازد. همان طور که از نام این آب‌انبار مشخص است، دو گنبد و پنج بادگیر دارد. در گذشته در این آب‌انبار، از آب شرب نگهداری می‌شد و با کمک پنج بادگیر، آب این آب‌انبار خنک می‌ماند. بازدید از این آب‌انبار را حتماً در برنامه سفر خود قرار دهید.

کشتی یونانی


کشتی یونانی را می‌توان مهم‌ترین نماد کیش دانست. با تماشای کشتی یونانی، ناخودآگاه حس غربت و ناراحتی در دل شما می‌نشیند. این کشتی در سال 1996 در این منطقه به گل نشست. از آن روز تا کنون، انگار که این کشتی در غربت و جایی که به آن تعلق ندارد، جان می‌دهد. کشتی یونانی در طول این دو دهه، آسیب بسیاری دیده است. بسیاری از بخش‌های آن در حال فرو‌پاشی هستند؛ اما باز هم در طول کیش گردی در نوروز باید حتماً از آن بازدید کنید. برای بازدید از کشتی یونانی، بهتر است حتماً لحظه غروب را انتخاب کنید. در این لحظه، ترکیب نمای کشتی یونانی با غروب سرخ خورشید، مناظر خیره‌کننده‌ای را ایجاد می‌کند.

سافاری کیش


سافاری کیش یک مجموعه تفریحی بسیار متفاوت در این جزیره است. این مرکز تفریحی، بخش‌ها و آیتم‌های مختلفی دارد. در سافاری کیش شما می‌توانید تفریحاتی همچون تور باگی، شترسواری، موتور دریفت، زورب بال، واقعیت مجازی، موتور چهارچرخ، سافاری با ماشین شاسی و غیره را تجربه کنید. برای ورود به سافاری لزومی به پرداخت هزینه ورودی نیست؛ اما برای استفاده از هر آیتم، باید هزینه آن را بپردازید. لازم به ذکر است که برای لذت‌بردن از اکثر آیتم‌های سافاری، باید پیش از غروب اقدام کنید. در ایام نوروز مجموعه سافاری بسیار شلوغ است و بهتر است در همان ساعات ابتدایی شروع به کار، جلوی گیشه فروش بلیت حاضر باشید.

قاسم توتونچی


تعداد نظرات 0

نوشتن نظر برای این پست