به سامانه فروش آنلاین خدمات گردشگری کیش خوش آمدید # رزرو ویژه تمامی کشتی های تفریحی کیش # آخرین به روز رسانی سایت ۱۴۰۳/۲/۲۹
img
img
blog

۱۴۰۰/۱۲/۲۱

نوروز 1401 در کیش - بخش سوم

روز سوم | تفریحات آبی

همیشه بهتر است تفریحات آبی کیش را در روزهای آخر سفر خود انجام دهید. دلیل آن هم این است که قطعاً پس از تجربه تفریحات آبی، رمقی در شما باقی نخواهد ماند تا بتوانید از سایر بخش‌های جزیره دیدن کنید. تفریحات آبی انواع متفاوتی دارد. برای تجربه تفریحات آبی کیش می‌توانید در سواحل مختلف، به کلوب‌های ورزش‌های آبی مراجعه کنید. در ادامه شما را با انواع مختلف تفریحات آبی آشنا خواهیم کرد.

شاتل سواری در کیش


شاتل یکی از جذاب‌ترین ورزش‌های آبی کیش محسوب می‌شود. حین کیش گردی در نوروز حتماً باید این آیتم را نیز تجربه کنید. شاتل در حقیقت یک تیوپ بزرگ است. این تیوپ ظرفیت چهار نفر را دارد. شاتل به یک قایق تندرو متصل می‌شود و سپس آن را با سرعت روی آب می‌کشند. شما هر چند ثانیه یک بار بین زمین و هوا معلق خواهید بود. به همین خاطر باید شاتل را محکم بگیرید تا در آب نیفتید. البته این تفریح اصلاً خطرناک نیست و تمام تدابیر امنیتی رعایت می‌شود. شما جلیقه نجات بر تن خواهید داشت. پس اگر شنا بلد نیستید باز هم می‌توانید این تفریح جذاب را تجربه کنید.

بنانا سواری در کیش


بنانا از نظر کلی شباهت بسیاری به شاتل دارد. با این تفاوت که به‌جای تیوپ دایره‌ای شکل، از یک تیوپ بادی به‌شکل موز در آن استفاده می‌شود. روی هر بنانا حدود 4 تا 5 نفر می‌نشینند. نحوه نشستن روی بنانا، شبیه به اسب‌سواری است. شما باید دستگیره جلوی خود را با تمام قدرت بگیرید تا در آب پرتاب نشوید! بنانا به‌خاطر شکل خاصی که دارد، سرعت بیشتری می‌گیرد و هیجان بیشتری نیز دارد.

فلای بورد در کیش


فلای بورد هیجان‌انگیزترین تفریح آبی در کیش محسوب می‌شود. حین کیش گردی در نوروز حتماً باید این تفریح را امتحان کنید. در این تفریح آبی، شما بر روی یک تخته می‌ایستید. این تخته آب را با فشار تمام به‌سمت پایین می‌پاشد. بر اساس قوانین فیزیک، نیرو به‌سمت پایین، شما را به‌سمت بالا هدایت می‌کند. به این روش در بین زمین و هوا شناور خواهید بود. حفظ تعادل روی فلای‌بورد کار بسیار دشواری است. به همین خاطر باید آمادگی جسمانی کافی داشته باشید. این تفریح حس پرواز را به شما منتقل می‌کند و خاص‌ترین تجربه‌ای است که می‌توانید امتحان کنید.

پاراسل کیش


حالا نوبت به یکی دیگر از هیجان‌انگیز‌ترین تفریحات آبی کیش می‌رسدپاراسل کیش در حقیقت یک صندلی است که از بالا به چتر نجات و از جلو به قایق تندرو متصل است. شما بر روی صندلی خواهید نشست و قایق با سرعت تمام حرکت خواهد کرد. با رسیدن سرعت به‌حدنصاب، شما در بین زمین و هوا معلق خواهید شد. مدت زمان پاراسل کوتاه است؛ اما می‌توانید در همین دقایق کوتاه بر فراز آسمان از جزیره کیش دیدن کنید. البته لازم به ذکر است اگر ترس از ارتفاع دارید، بهتر است این آیتم را امتحان نکنید.

کریزی بوت کیش


یکی دیگر از تفریحاتی که حین کیش گردی در نوروز باید تجربه کنید، کریزی بوت است. کریزی بوت می‌تواند یک تفریح دسته‌جمعی برای خانواده‌های پرجمعیت باشد. کریزی بوت یک قایق بسیار تندرو است که ظاهری هیجان‌انگیز دارد. شما می‌توانید به‌صورت گروه‌های 10 تا 20 نفره، سوار کریزی بوت شوید. این قایق‌ها، سریع‌ترین قایق‌های کیش به حساب می‌آیند. زمانی که سوار آن‌ها به این‌سو و آن‌سو می‌روید، آدرنالین خون شما بیشتر می‌شود و ضربان قلبتان افزایش پیدا می‌کند. کریزی بوت می‌تواند یکی از خاطرات زیبای شما حین کیش گردی در نوروز را رقم بزند.

جت اسکی درکیش


جت اسکی تجربه هیجان مطلق است. در تمام تفریحاتی که نام بردیم، شما فرمان را به دست نمی‌گیرید؛ اما در جت اسکی، خودتان پشت فرمان هستید. جت اسکی بسیار سریع است و هیجان فوق‌العاده‌ای دارد. روی هر جت اسکی دو نفر می‌نشینند و از سرعت و هیجان لذت می‌برند. متأسفانه به‌دلیل حوادثی که در اثر سرعت بسیار جت اسکی رخ داده است، استفاده از جت اسکی به‌عنوان یک آیتم تفریحی برای گردشگران ممنوع شده؛ اما در طول نوروز، تحت شرایط و نظارت خاص می‌توانید باز هم جت اسکی را همانند گذشته تجربه کنید.

غواصی در کیش


خلیج همیشه فارس دارای اکوسیستم بسیار منحصر‌به‌فرد و زیبایی است. اینکه گونه‌های مختلفی آبزی را در آکواریوم به اسارت بگیریم، اصلاً کار درستی نیست. پس بهتر این است که با روشی صلح‌آمیز، به خانه آن‌ها برویمغواصی در کیش یکی از منحصر‌به‌فردترین تفریحاتی است که می‌توانید تجربه کنید. برای غواصی به مهارت خاصی نیاز نیست و در کمتر از چند ساعت در مرکز غواصی کیش آموزش می‌بینید. همچنین یک مربی غواصی همراه شما خواهد بود تا دچار مشکل نشوید. با غواصی می‌توانید از گونه‌های خاص آبزی دیدن کنید و از تماشای آن‌ها لذت ببرید. بهترین سایت‌های غواصی در تمام ایران، داخل کیش قرار دارند. پس بهتر است دل به دریا بزنید و حین کیش گردی در نوروز، غواصی را نیز تجربه کنید.

اسکوتر زیردریایی


اسکوتر زیردریایی نوعی وسیله خاص و منحصر‌به‌فرد است. این وسیله برای افرادی تعبیه شده که از غواصی هراس دارند؛ اما می‌خواهند از دنیای زیر آب نیز دیدن کنند. اسکوتر از نظر کلی شبیه به یک موتورسیکلت می‌ماند که روی صندلی آن می‌نشینید و زیر آب حرکت می‌کنید. برای راندن اسکوتر مهارت خاصی لازم نیست. حتی کودکان بزرگ‌تر از 12 سال نیز می‌توانند از آن استفاده کنند. سر شما در کلاهکی شبیه ‌به کلاه کاسکت قرار می‌گیرد و اکسیژن را از آنجا تنفس خواهید کرد. با اسکوتر می‌توانید از دنیای زیر آب کیش دیدن کنید و خاطره‌ای فراموش‌نشدنی بسازید.

دوچرخه سواری در کیش


دوچرخه سواری یکی از تفریحات مخصوص کیش است. دورتادور کیش، مسیر دوچرخه سواری ایمن تعبیه شده است. این یعنی شما می‌توانید یک دوچرخه کرایه کنید و دورتادور جزیره را پدال بزنید. دوچرخه‌سواری در هوای آزاد کیش، خستگی را از تن شما بیرون می‌کند. اگر به‌دنبال هیجان بیشتر هستید، می‌توانید دوچرخه‌های ساحلی کرایه کنید و با سرعت در بخش ساحلی جزیره نیز پدال بزنید. دوچرخه‌سواری در کیش یک تفریح کم‌هزینه و هیجان‌انگیز محسوب می‌شود.

قاسم توتونچی


تعداد نظرات 0

نوشتن نظر برای این پست