به سامانه فروش آنلاین خدمات گردشگری کیش خوش آمدید # رزرو ویژه تمامی کشتی های تفریحی کیش # آخرین به روز رسانی سایت ۱۴۰۳/۲/۱۶
img
img
blog

۱۴۰۱/۷/۲۱

روستای ننه باغو کیش

روستای ننه باغو جزیره کیش

یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهرها، روستاهای آن شهر است. که هر یک دارای جاذبه‌ای مجزا برای دوستداران میراث فرهنگی، زبان‌شناسی، طبیعت، آئین‌های سنتی و مردم‌شناسی است.

جزیره کیش سرزمینی لوکس مدرن برای تفریح، سرگرمی و خرید می باشد. یکی از جاذبه‌های قدیمی و تاریخی مهم جزیره کیش روستا ننه باغو است.

هشتگ 724  برای کمی دور بودن از شلوغی و پرهیاهوی مرکزخرید و قرارگرفتن در یک مکان ساکت، آرامش بخش، بومی و تاریخی شما را به تماشای روستای باغو کیش دعوت می کند.

این روستا در قدیم یکی از روستاهای معتبر جزیره کیش بوده است. قدمت بسیار زیادی دارد. آنچه سفر به روستای ننه باغو کیش را از بقیه جاذبه‌ های گردشگری منطقه متمایز میکند، وجود بناهای سنتی و مسجد تاریخی‌اش، درختان کهنسال لور، گله آهوان، پارک دلیران می باشد.

 

علت نام گذاری روستای ننه باغو جزیره کیش

برای آشنایی و سفر به این مکان شگفت انگیز با هشتگ 724 همراه شوید. روستای ننه باغو قدیمی‌ترین و جذاب ترین و در جنوب غربی جزیره کیش واقع شده وتنها روستای جزیره کیش که قدمت آن به چند قرن می رسد. نام روستای ننه باغو که در گذشت با نام  قیس معروف بوده است. نام  روستا برگرفته از نام شیرزنی ۱۰۰ سال به نام ننه باغو است. زمانی‌که جزیره کیش در تصرف پرتغالی‌ها بود ننه باغو در قامت یک قهرمان اسطوره ای ظاهر میشود. افسانه‌ای نیز وجود دارد که برگرفته از این ماجرا بوده که آن‌ را افسانه ننه باغو نامیده‌اند. به همین دلیل دلیل نام این روستا را باغو گذاشتند.

 روستا ننه باغو روستای دنج، تاریخی و طبیعی  و کوچکی که به دلیل محیط بومی اصیل درختان کهنسال لور و خانه های قدیمی و مسجد تاریخی‌اش از یکی محبوب‌ترین جاذبه‌های تفریحی و تاریخی جزیره کیش را به خود اختصاص داده است. اینجا مکانی جذاب برای نگاه کردن به سبک های قدیمی ساخت و ساز و همچنین ویژگی های فرهنگی است. که یافتن آن در مناطق شهری مدرن سخت می باشد. در روستا با افراد بسیار ساده ای آشنا خواهید شد. مردم محلی روستا بسیار خونگرم و مهمان نواز هستند. یکی از این طوایف غیربومی در این روستا طایف گودر که با رنگ پوستی تیره و دارای لهجه زیبا و متفاوت هستند و آن ها در روستا به دور از فناوری جدید زندگی می کنند.  و هنگام ورود به این روستا آماده پذیرایی از شما هستند. بنابراین این روستا با جاذبه های شگفت انگیزش برای مدت طولانی میلیون‌ها بازدیدکننده را به خود جذب می کند. روستای باغو جز مناطق گرم و خشک و تحت‌تاثیر آب‌و‌هوای بیابانی است. فصل زمستان برای دیدن این روستای شگفت انگیزعالی می باشد

 

 

جاذبه های تاریخی و دیدنی روستای ننه باغو جزیره کیش

مسجد النبی (ص

درخت لور

گله آهوان

پارک دلیران

مسجد النبی (صروستای ننه باغو کیش

مهم ترین جاذبه تاریخی روستای ننه باغو کیش مسجد النبی (ص) می باشد. یک مسجد کوچک قدیمی و با ارزش تاریخی بسیار زیبا در در قرن نهم سال 981 هجری قمری در جزیره کیش ساخته شده است. از قدیمی ترین مساجد جنوب ایران محسوب می شود. این مسجد گنبدی شکل با دیوارهای کوتاه  فقط یک مناره دارد. و در کنار این مسجد چاه آبی زیبا قدیمی نیز قرار دارد.

 

درخت لور روستای ننه باغو کیش

یکی از شاخصه های اصلی جزیره  درختان بومی آن به نام درختان انجیر معابد به نام لور است. که از نایب ترین و کمیاب ترین  درختان در جهان می باشد. درختان لور درختانی  مقدسی که در دسته درختان انجیر با برگ‌های پهن و بیضی‌ شکل و میوه‌های کوچک قرمز رنگی کمی بزرگتر از فندق  می باشند. تاریخچه این درختان به زمان بودا برمیگردد. این درختان میتوانند بین پانصد تا ششصد سال عمر کنند.

 

گله آهوان روستای ننه باغو کیش

یکی دیگر ازمناطق  جذاب و دیدنی روستا ننه باغو منطقه‌ای آبشخورهای آهوان است. که گله آهوان  برای آب خوردن به این منطق می ایند. و به راحتی می توان گله  آهوان زیبار را از نزدیک تماشا کنید.

 

پارک دلیران روستای ننه باغو کیش

در روستای باغو علاوه بر درختان لور، مساحتی در حدود ۶۰ هکتار در این روستا به ساخت پارک دلیران به منظور گسترش توسعه فضای سبز و امکانات تفریحی کیش اختصاص داده شده است.

 

 

شغل مردم روستای ننه باغو جزیره کیش

روستایی ننه باغو بسیار کم جمعیت می باشد و اهالی روستا بیشتر شغل دام داری و با توجه خاک حاصلخیز تعدادی کمی هم به کشاورزی مشغول هستند. و بیشترزمین ها  مزارع آفتابگردان می باشد. کندوهای زنبور نیز در روستای باغو دیده می‌شوند. تولید عسل نیز از جمله مشاغلی است که اخیراً مردم این روستا با تولید و فروش عسل های با کیفیت و خالص به مسافران موجب رونق اقتصادی خود شده اند.

ودر ورودی روستای باغو چادرهایی به رنگ سیاه از پشم شتر و بز بر پا شده که اهلی روستا با پخت انواع نان محلی وشرینی فروش عسل غذاهای سنتی برگزاری مراسم وجشن های سنتی خود گردشگران را مجذوب خود می کنند و در همان ورودی روستا ساربانی های با شترهایش می بینید. ساربان شما را سوار برشترهایشان  تا نزدیکی سواحل کیش میبرند.

در این روستا برای اقامت شبانه وروزانه  چندین اقامتگاه بوم گردی سوئیت و ویلا برای گردشگران در نظر گرفته شده که می‌توانید تا زمان توقف در این روستا از آن‌ها استفاده نمایید.

آدرس روستای ننه باغو جزیره کیش

جزیره كيش،جنوب غربی جزیره کیش، جاده باغو

 

بهترین جاذبه های تفریحی و تاریخی دیگر جزیره کیش

هشتگ 724 برای راحتی و مطابق سلیقه ی شما پر طرفدارترین و بهترین جاذبه های تفریحی و تاریخی جزیره کیش که شامل روستای حریر، قلعه جنی ها و ... راه معرفی کرده و شما با انتخاب بی نظیرتان بهترین را برای خود و خانواده تان با خرید بلیط آنلاین از سایت هشتگ 724 رقم میزنید.

 

تعداد نظرات 0

نوشتن نظر برای این پست