به سامانه فروش آنلاین خدمات گردشگری کیش خوش آمدید # رزرو ویژه تمامی کشتی های تفریحی کیش # آخرین به روز رسانی سایت ۱۴۰۳/۲/۲۰
img
img
blog

۱۴۰۱/۸/۱۵

مجموعه درخت سبز کیش

مجموعه درخت سبز جزیره کیش

مجموعه درخت سبز کیش یکی از جاذبه های طبیعی و منحصر به‌ فرد جزیره کیش است. درخت سبز در واقع نام پارک و مجموعه ای است که در اطراف درخت لور تشکیل شده است. محوطه ای که به دلیل درختان همیشه سرسبز  و آب و هوای مناسب سرسبز و زیبا است. هشتگ 724 به شما کمک می کند تا با اطمینان سفر به جزیره کیش را برنامه ریزی کنید و زمانی که به آنجا می رسید تجربه معتبرتری برای گذارندن سفر داشته باشین.

 

امکانات رفاهی مجموعه درخت سبز جزیره کیش

برای استراحت و رفاه گردشگران در مجموعه درخت سبز آلاچیق‌ها، باربیکیوها و صندلی‌هایی با طراحی خاص و زیبا می باشد. در محل‌های مختلف پارک نمازخانه، رستوران های فصلی، بوفه و سرویس بهداشتی برای گردشگران فراهم شده است. در اطراف درخت سبز در مسیر های پیاده روی و فضای سبز آن، با چراغ های فانوسی زیبا و گل های کاغذی جذاب و خاص با نورپردازی فوق‌العاده تزین شده است.

مجموعه درخت سبز کیش در قسمت شمالی جزیره در منطقه‌ای موسوم به دره پرتغالی‌ها است و دارای دو ورودی می باشد. ورودی اول به شهر باستانی حریره نزدیک است و ورودی دوم نزدیک آب‌انبار سنتی کیش است.

این مجموعه دیدنی با توجه به اینکه درخت انجیر معابد یک درخت همیشه سبز است و خزان ندارد. در تمام طول سال برای بازدید از این مجموعه مناسب است و به طور رایگان بدون هیچ محدودیت زمانی در اختیار گردشگران قرار دارد. در ایام تعطیلات نوروزی نیز گروه‌های مختلف اقوام ایرانی با چادر زدن و با غرفه های صنایع دستی و سنتی و غذاهای محلی خود گرد هم آمده و با اجرای برنامه‌های موسیقی سنتی و جشنواره ها شاد از مهمانان و گردشگران پذیرایی می‌کنند.

 

درخت انجیر معابد جزیره کیش

یکی از جاذبه های که گردشگران جزیره کیش به مجموعه درخت سبز می آیند. جاذبه طبیعی درخت معابد انجیر مهم‌ترین و کهن سال ترین درخت جزیره می باشد. مجموعه درخت سبز به خاطر درخت انجیر معابد بسیار معروف می باشد.


چرا انجیر معابد درخت مقدسی است؟

یکی از شاخصه های اصلی جزیره کیش درختان بومی آن به نام درختان انجیر معابد است. در بین بومیان ساکنان جزیره کیش درخت انجیر معابد به نام لور یا درخت سبز معروف می باشد. که از نایب ترین و کمیاب ترین درختان در جهان می باشد. درخت‌های انجیر معابد در زمان ایلخانی‌ها و حکومت تیموری با توجه به شرایط و سازگاری با گرمسیر و شرجی بودن کیش از هند و چین به جزیره کیش آورده شدند. درختان لور درختانی مقدسی که در دسته درختان انجیر می باشند. شکل و ظاهر درخت کهنسال و معروف لور از دیگر درختان متمایز می باشد. تنه‌ای بسیار قطور، صاف و به رنگ خاکستری با برگ‌های پهن و بیضی‌ شکل، ریشه‌های آویزان، شاخه‌های عمودی و شیره ای به رنگ سفید بر روی تمام ریشه ها و شاخه های آن وجود دارد. و میوه‌های کوچک قرمز رنگی کمی بزرگتر از فندق می باشند. و میوه لور را رطب لور می‌نامند. تاریخچه این درختان به زمان بودا برمیگرد بوداییان معتقدند که در زمان گذشته بزرگان بودا با نشستن در زیر سایه این درخت به مراقبه پرداخته اند. و به درجات بالای معنوی رسیدند. به همین منظور از این درخت به‌ عنوان یک درخت مقدس یاد می‌کنند. مردم قطع کردن این درخت را کار صحیحی نمی‌داننداین درختان میتوانند بین پانصد تا ششصد سال عمر کنند.

این درخت تنومند و زیبا در باور مردم و در گذر زمان به گیاهی با قدرت فوق طبیعی و به عبارتی نوعی توتم و خوش یمنی تبدیل شده است. بسیاری برای رفع حاجات و رسیدن به آرزوهای خویش، بر شاخه‌های ضخیم و درهم پیچیده با بستن پارچه‌هایی بر شاخ آن دخیل می بستن. در سال‌های اخیر جهت سلامت و طول عمر قدیمی‌ترین و معروف‌ترین درخت جزیره کیش، گره‌ها را باز کرده‌اند، حصاری دور درخت کشیده‌ و تا بیش از این، به سلامت کهنسال‌ترین درخت جزیره آسیب وارد نشود.

 

نحوه رشد درخت انجیر معابد جزیره کیش

از ویژگی‌های منحصر به فرد درخت انجیر معابد، نحوه رشد و تکثیرعجیب این درخت است. پرندگان نقش اصلی در رشد این درخت دارند. به این ترتیب که دانه‌های درخت انجیر معابد توسط فضولات پرندگان بر روی تنه بقیه درختان موجب جوانه زدن شاخه‌های جدید درخت می‌شوند. ولی با رشد درخت، تنه های تنومندی پیدا می کنند و شاخه‌های انجیر معابد برخلاف درخت‌های دیگر به سمت زمین آویزان هستند و در زمین فرو می روند بعد از مدتي ریشه می‌کنند. و به سمت تنه اصلی درخت می‌روند و تبدیل به ساقه آن و تبدیل به یک درخت جدید می شوند. در نهایت ریشه‌ها با تبدیلشدن به تنه درخت موجب استوار شدن بیشاز پیش درخت خواهند شد. برخی از برگ ها و ریشه ها پس رشد کردن و مانند چتری بر روی زمین سایه بزرگی را به وجود می یاورند.

 

جاذبه‌های گردشگری اطراف مجموعه درخت سبز جزیره کیش

شهر حریره باستانی

آبانبار سنتی کیش

 

آدرس مجموعه درخت سبز جزیره کیش

جزیره کیش، بلوار میرمهنا، میدان المپیک، بلوار المپیک، میدان حریره، خیابان درخت سبز

 

بهترین تفریحات دیگر جزیره کیش

هشتگ 724 برای راحتی و مطابق سلیقه ی شما پر طرفدارترین و بهترین تفریحات جزیره کیش که شامل بانجی جامپینگ، پارک برفی پنگوئن، غواصی کیش، تم پارک سنتر کیش، پارک آبی اوشن، جنگ های شبانه، پاراسل کیش و ... راه معرفی کرده و شما با انتخاب بی نظیرتان بهترین شب را برای خود و خانواده تان با خرید بلیط آنلاین از سایت هشتگ 724 رقم میزنید.

 

 

تعداد نظرات 0

نوشتن نظر برای این پست